Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A diéta előnye

2008.06.05

A diéta erényei közé tartozik, hogy miközben ellátja a szervezetet megfelelő mennyiségű vitálanyaggal, a testsúlyt is csökkenti, és szabadgyök-űző, karotinban gazdag gyümölcsöket (például mangó, barack) és zöldségeket (például mángold, sárgarépa) tartalmaz. A jótékony hatás folyamatossága érdekében a háromnapos diéta után is részesítsd előnyben a karitontartalmú zöldség- és gyümölcsféléket!

1. nap Reggeli:

Mangó-sárgabarack müzli

Hozzávalók:

2 szem kis sárgabarack, 10 dkg friss mangó, 30 g teljes kiőrlésű búzadara, 1 pohár (1,5 dl) sovány joghurt

Elkészítés:

A darát éjszakára áztasd be1 dl vízbe. Reggel vágd apróra a barackot és a mangót, majd a darával együtt keverd a joghurtba! Igyál meg hozzá egy csésze, citromlével ízesített (cukormentes) zöld teát! Tízórai: 2 aszalt sárgabarack

Ebéd:

Zöldfűszeres rizssaláta

Hozzávalók:

30 g rizs, jódozott só, fél paprika, 1 kis póréhagyma, 50 g gomba, 1 kávéskanál szójaolaj, frissen őrölt bors, szójaszósz, curry, 1-1 evőkanál apróra vágott petrezselyem, turbolya és zsálya, 3 szelet lazacsonka

Elkészítés:

Főzd meg a rizst, közben párold forró szójaolajban három percig a felaprított gombát, póréhagymát és paprikát. Keverd hozzá a rizst, ízesítsd sóval, borssal, szójaszósszal és curryvel, majd a finomra vágott zöldfűszerekkel és a lazacsonkával tálalja. Langyosan fogyasztandó!

Vacsora:

 Szezámos édesköménygratin

Hozzávalók:

1 db kis édeskömény, 1,2 dl bor, 1,2 dl zöldségleves, 1 kávéskanál édesköménymag, 1 gerezd fokhagyma, 1 fej vöröshagyma, 1 evőkanál szójaolaj, 2 paradicsom, 2 evőkanál szezámmag, jódozott só, fekete bors, 2 evőkanál apróra vágott petrezselyem, 1 dkg parmezán sajt

Elkészítés:

Vágd félbe az édesköményt, távolítsd el a torzsáját és szeleteld fel. A bort és a zöldséglevest keverd össze és 8-10 percig párold benne az édesköménymagot. Az apróra vágott fokhagymát és vöröshagymát párold meg az olajban, add hozzá a kockákra vágott paradicsomot, kicsit főzd össze, tedd bele a szezámmagot és ízesítsd a fűszerekkel. Ezt követően tedd tűzálló tálba az édesköménnyel együtt, szórd meg a parmezánnal és a finomra vágott petrezselyemmel, és 220 fokon süsd 10-12 percig.

2. nap Reggeli:

Túrós kenyér

 Hozzávalók:

1 szelet rozskenyér, 1 evőkanál vaj, 30 g sovány túró, 1 evőkanál csipkebogyólekvár

Elkészítés:

Kend meg a kenyeret a vajjal és a túróval, és tedd rá a lekvárt. Igyál hozzá egy csésze ízesítés nélküli, csipkebogyóból készített teát!

Tízórai:

1 pohár (2 dl) sárgarépalé

Ebéd:

Lazacsonkás szendvics

 Hozzávalók:

2 szelet teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér (vagy rozskenyér) pirítva, 1 kávéskanál vaj, 3 salátalevél, 1 szelet gouda sajt, 1-2 szelet lazacsonka.

Elkészítés:

Kend meg a pirítóst vajjal, terítsd rá a salátaleveleket, a sajtot és a sonkát.

Vacsora:

Füstölt lazacos tészta

Hozzávalók:

50 g tészta, 40 g füstölt lazac, jódozott só, 1 kis fej vöröshagyma, 20 dkg brokkoli, 1 evőkanál szójaolaj, 1 dl zöldségleves, 1 pohár (1,5 dl) joghurt, frissen őrölt bors, 1 szál turbolya

Elkészítés:

Főzd meg a tésztát. Párold rövid ideig a finomra vágott hagymát és a rózsáira szedett brokkolit forró olajban, öntsd hozzá a levest, főzd hat percig, majd ízesítsd a fűszerekkel. Keverd hozzá a tésztát és a joghurtot. Csíkokra vágott füstölt lazaccal és a turbolyalevelekkel fogyaszd.

3. nap Reggeli:

Zsemle zöldfűszeres túrókrémmel

Hozzávalók:

6 dkg sovány túró, 1-1 evőkanál citromfű, petrezselyem, turbolya, kapor, só, fekete bors, 1 teljes kiőrlésű lisztből készült zsemle

 Elkészítés:

Keverd össze a túrót a fűszerekkel, majd ízesítsd sóval, borssal. A zsemlére kenve fogyaszd. Kortyolj mellé egy pohár hígított sárgabaracklevet!

Tízórai:

2 aszalt sárgabarack

Ebéd:

Sárgarépa-paprika tál

 Hozzávalók:

1 piros húsú paprika, 20 dkg sárgarépa, 1 gerezd fokhagyma, 2 kávéskanál szójaolaj, 2 evőkanál balzsamecet, csipetnyi cukor, 1 narancs leve, 2 szál bazsalikom

Elkészítés:

Süsd meg sütőben a félbevágott paprikát addig, amíg a héja fekete nem lesz, majd tegyél rá egy nedves kendőt, húzd le a héját, és a húsát vágd csíkokra! Szeleteld fel a sárgarépát és a fokhagymát, és párold három percig a forró olajban! Add hozzá a paprikát, az ecetet, a cukrot és a narancslevet, és két percig párold tovább. Hagyd a zöldséget a lében kihűlni, fűszerezd és bazsalikommal megszórva fogyaszd!

Vacsora:

 Mángoldos árparizottó

 Hozzávalók:

20 dkg mángold, 5 dkg aszalt tönköly, 1 liter zöldségleves, 1-1 kávéskanál őrölt paprika és curry, 1 fej vöröshagyma, 1 kávéskanál szójaolaj, 1 evőkanál joghurt, jódozott só, fekete bors, 3 szál citromfű

Elkészítés:

Főzd az aszalt tönkölyt a curryvel és a pirospaprikával ízesített zöldséglevesben 25 percig, majd csepegtesd le! Párold 10 percig a felforrósított olajban a megmosott, csíkokra vágott mángoldot és a kockákra vágott vöröshagymát! Végül keverd hozzá az aszalt tönkölyt és a joghurtot! Ízesítsd, majd szórd meg a citromfűvel!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.